fredag 11 augusti 2017

Sjönäset, Mellansel

I Mellansel finns en badplats i Anundsjösjön. Här finns gungor, vindskydd, utedass och ombyteshytter.

De gånger jag varit här har jag sällan stött på fler människor. I eftermiddag var det mulet men varmt och faktiskt några personer på plats. 

Om man vill ta ett dopp får man gå långt ut i vattnet då det är väldigt långgrunt. Tryggt för den som har barn med sig på badutflykten.
Dessvärre har sandstranden blivit allt mindre och börjat växa igen, vilket gör att den känns lite övergiven och bortglömd.

Vid de dubbla vindskydden finns eldstad, men ved får man själv ta med. Sist jag var här fanns det två fullt fungerande bänkbord, men det ena är helt sönderbrutet och de bortbrutna delarna syns inte till vilket får mig att misstänka att de använts till ved. Oerhört tråkig syn.

Tog även en kort promenad till båtplatsen vid Moälvens utlopp lite längre bort. Stilla lugn råder, men myggen gjorde att jag ganska snart vandrade därifrån.

Sjönäset

Sandstrand

Igenväxt strandkant

Vacker sand på delar av stranden

Vindskydd

Före detta bänkbord

Anundsjösjön

Moälvens utlopp



Vovve med bräda















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden