måndag 28 augusti 2017

Djupsjösjön, Gottne

Återvänder till Djupsjösjön. Förra besöket för några dagar sedan var en fantastiskt fin upplevelse.

Uppe längs skogsvägen står en tom timmerbil och blockerar framfarten. Lite längre bort står tre män med arbetskläder och jag kliver ur bilen för att gå och fråga huruvida det kommer att vara möjligt att köra vägen fram. "Ursäkta så mycket, jag såg inte att du kom. Jag ska flytta på mig på en gång"!
Jag som trodde att jag skulle behöva planera om kvällens utflykt, men det går väldigt smidigt när man möter trevligt folk. Tack för det!

Kör till vägens slut, parkerar på vändplanen och promenerar längs sjön till stigens slut. Här på udden tänder jag upp en eld med medhavd ved. Vid den sprakande elden dricker jag sedan en kopp kaffe medan vovven leker med en av vedpinnarna.

Ikväll blåser det en aning på sjön, inte den spegel som låg förra gången. Vi hinner dock njuta en stund av lugnet innan några gevärsknallar brinner av någonstans inte allt för långt borta, vilket stissar upp den skotträdda vovven. När det sedan kommer fler knallar inser jag att det tyvärr är dags att släcka elden och återvända till bilen. 

Bänkbord och halv träeka

Ett av tre vindskydd vid Djupsjösjön

Strandnära grillplats

Kaffe vid elden

Vovve med pinne

Djupsjösjön



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden