torsdag 10 augusti 2017

Östansjö fäbodar, Gottne

När arbetsdagen var all kände jag att jag ville ut, men hade ingen idé om vart jag skulle åka. Efter att ha funderat, kollat på kartor och funderat ett varv till tog jag till ett säkert kort och åkte till Östansjö fäbodar.

Efter att ha gått runt och njutit av tillvaron, över till andra sidan på spången och tillbaka samma väg, satte jag mig nere vid eldstaden medan vovven lekte med en medhavd boll. Ångrade att jag inte tagit med ens en termos kaffe - jag borde ha lärt mig vid det här laget att jag ALLTID saknar kaffet om det inte är med.


Östansjö fäbodar

Fäbodarna är privata och tillbommade

Föbodvallen

Spången är stadigt förankrad

Suddiga smulton

Vovve med boll

Räddningseka

Den vackra spången

Badbrygga




Eldstaden vid vattnet

Ett flertal bänkbord finns vid fäbodarna













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden