onsdag 23 augusti 2017

Djupsjösjön, Gottne

Djupsjösjön med sitt klara vatten har tidigare varit en av mina favoriter. På sista tiden har det dock avverkats mycket skog och mysfaktorn har minskat vid det vindskydd jag förr ofta besökte.

I vintras var jag upp till sjön vid några tillfällen och gick då på skoterspår över isen till det vindskydd som ligger längst in vid vägens slut. Hit tror jag aldrig att jag varit vid barmarkstider.

Det går en stig längs sjön från vändplanen vid vägens slut. Den passerar det nämnda vindskyddet och fortsätter vidare för att sluta på en liten udde. Här slår vi oss ned för att tillbringa den fina kvällen. Matte i stilla ro och vovven med lek och bad.

Önskade att jag haft tält och tid. Då skulle jag slagit läger för natten. Det måste bara bli av vid ett annat tillfälle!

Bänkbord vid stigens start

Elstad vid vindskyddet

Djupsjösjön vid vindskyddet

Vovve med pinne





En stilla stund

Vacker eld på udden vid stigens slut

Klart vatten














Gammal fiskestuga

Stigen längs stranden





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden