torsdag 6 oktober 2022

Svartlandsudden, Ottelandet

Till Svartlandsudden vid Ottelandet har jag varit förr. Jag har dock gått ned till sandstranden närmsta vägen och från det hållet sökt den stig som kommer ner precis vid vägbommen. Detta har dock inte lyckats. Den här gången tar jag stigen direkt till vänster och upp på kullen. Blir lite förvånad över att finna en vacker utsiktsplats med bänk och bord. Att jag inte varit här förr! 

Jag sätter mig ned och njuter av utsikten och solen en stund innan jag går vidare mot stranden längs en allt sämre stig. Här har inte många gått före mig och jag förstår varför jag inte hittat stigen från detta håll, då den är i det närmaste osynlig. 

Går ner mot stranden, vidare längs stranden och stigen mot Ottelandet och tillbaka till bilen. Det blir en kort promenad, men det var värt den stund jag tog mig på utsiktsplatsen. Hit kommer jag att återvända!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden