tisdag 4 oktober 2022

Åsberget, Gula leden, grottan

 Till Åsberget återkommer jag ofta. Att ha Gula leden med dess sidostigar så stadsnära är verkligen en ynnest. Idag parkerar jag nedanför tv-masterna och går först till det gamla vindskyddet Himlamarka och bestämmer mig där för att gå sidostigen nedanför Gula leden, den som går förbi grottan. Denna stig är brant men bjuder på fantastiska vyer. 

Vid grottan finns en svart, rund sten fastkilad mellan klippblocken, en kul kuriosa.

Tittar till Älgens stuga när jag går förbi upp mot Gula leden. Jag hoppar till en aning när jag ser blå-vita avspärrningsplastband uppe vid leden då jag associerar till polisavspärrningar. När jag kommer närmare inser jag att det inte står Polis på dem och att de är avspärrningar för Övik Trail för att inte löparna ska välja fel stig. 

Kryper under och går vidare till det nya vindskyddet och vidare upp på berget och ned till parkeringen. En helt fantastisk höstdag i vackert väder. 





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden