onsdag 26 oktober 2022

Skvalpudden, Norrfällsvikens naturreservat

Då jag är i krokarna med ryggan packad, bestämmer jag mig för att åka ut till Norrfällsviken och gå ut till Skalpudden för sent eftermiddagskaffe. 

Campingen är stängd och det känns öde att vandra genom öde uppställningsplatser. I andra änden av campingen arbetar dock några snickare på att bygga ett nytt servicehus, annars ser jag inte en enda person på min vandring genom naturreservatet. 

Att fota i motljus är inte det bästa med endast mobilkamera, men jag tar ändå några bilder ute vid Skalpudden där jag slår mig ned ovanför vindskyddet/raststugan och dricker mitt kaffe. Havet ligger relativt stilla, så det är ganska skönt, trots att höstkylan börjar krypa allt närmre. Biltermometern visade på 7 grader. 

Vandrar tillbaka samma väg som jag kommit, då jag redan varit ute på en vandring på Ön-leden under dagen. 

Norrfällsviken



Glad över en härlig utedag

Klapperstens-information





Vindskyddet vid Skvalpudden nere i vänstra hörnet


Eftermiddagskaffe på Skvalpudden





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden