lördag 5 september 2020

Skuleskogens nationalpark, Entré Nord - Tärnättholmarna

 Nu när semestrarna är över och lugnet åter lagt sig i Skuleskogens nationalpark så återvänder jag med glatt humör. Sommarens hemestrande har gjort att många har vistats i skogen och fått möjlighet att uppleva vad jag har inpå knuten och jag unnar dem det så väl. Jag själv har dock valt andra utflykter i sommar för att slippa trängas. 

Idag skulle det vara skapligt väder, men det kommer en störtskur innan vi är framme och vi sitter kvar i bilen på parkeringen en stund för att vänta ut regnet. När vi sedan börjar gå gör vi det i växlande molnighet och får en liten skur över oss. Den är dock så liten att jag inte bryr mig om att ta på regnkläder. 

Vi väljer den lätta leden idag, leden som inte finns utmärkt på kartor, den som följer havskanten hela vägen till holmarna. Det går något sprinterlopp här idag, det är tydligt skyltat och uppmärkt med plastband, men vi möter bara någon enstaka löpare. Vi är nog ute precis vid slutet av loppet och när vi kommit fram till Tärnättholmarna, satt oss ner och tagit fram matsäcken, kommer funktionärer och tar ner plastbanden. I övrigt är det lugnt, vi möter bara några enstaka medvandrare. 

När vi ätit lunch mulnar det på och utan sol blir det svalt, så vi bestämmer oss för att gå tillbaka mot bilen igen. Ytterligare en fin tur i fina Skuleskogen. 






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden