onsdag 11 augusti 2021

Ottelandet - Genesön

Att gå från Ottelandet till Genesön är en återkommande tur för mig, då jag tycker att det är en trevlig och lättsam tur. Idag skiner solen, men det är lite kalldimma och blåst, så det är inte särskilt varmt. När vi kommer ner mot havet ligger en dimridå över vattnet. Vackert, men den kyler. 

Vi går längs stranden mot Genesön och dricker en kopp kaffe i Väster-Genesviken. Molnen drar ihop sig och ser hotfullt grå ut, men ack så vacker det ändå kan vara med grå himmel!

Med kaffe i magen inser vi att det nog är bäst att göra processen kort om vi inte vill bli regnblöta, så vi går direkt tillbaka mot Ottelandet. Vi som hade hoppats på lite värme med till och med en bok nedpackad i ryggan. Nåväl, tur det finns fler dagar.

 Dimma över vatten
 
Haraskäret och Kattskär vilar i havet

Skären sett från Öster-Genesviken

Man skulle kunna tro att himlen är blå, men färgen är hotfullt grå

Båtbrygga

Plats för lek i Väster-Genseviken

 Österut är himlen ännu blå på tillbakavägen.


3 kommentarer:

  1. Hej, vet du om det går köra till väster Genesöviken eller är bommen låst normalt? Tänkte en utflykt med några äldre som inte är så duktiga att gå därav önskan att köra ända fram.

    SvaraRadera
  2. Det stod förvisso bilar i viken när jag var där, men de gånger jag gått från bommen (det var iofs länge sedan) så har bommen alltid varit låst. Jag vet dock inte hur det brukar vara. Om ni skulle våga er på ett försök och det är låst, kan ni ju alltid åka vidare till Fjälludden.

    SvaraRadera

Mest besöka inlägg under senaste månaden