onsdag 9 september 2020

Gullviks friluftsområde, Hällorna, Talltorget, Vikbottberget

Tar långlunch då jag har förmånen till friskvårdstimme på jobbet. Vädret lockar ut mig och det är möjligt att ta tillfället i akt. Min ryggsäck står ständigt packad, så allt som behövs är att fylla termosen med varmvatten så är allt klart. 

Jag drar med mig vovven till Gullviks friluftsområde. Solen lyser skönt och det är i det närmaste vindstilla. Börjar promenaden upp mot Hällorna och sedan vidare upp till utsiktspunkten ovanför. Sedan går stigen nerför mot Talltorget. 

Vidare upp till Vikbottberget där jag tar fram lunchen vid bänkarna med utsikt över Vikbotten. Det är helt ljuvligt väder och det är nästan svårt att slita sig för att gå vidare förbi vindskyddet och nerför berget tillbaka till bilen. 

En stund ute och lunch i magen ger energi till eftermiddagens och kvällens vidare sysslor. 

Karta över området 

Vindskyddet på Hällorna

Vindskydd med eldstad 

Utsikt från vindskyddet

Bänk på Hällorna 

Vi vandrar vidare uppåt 


Bänkbord en bit ovanför Hällorna 

Vovve på stig

Utsiktspunkt utritad på kartan 

Ring av bänkar på Talltorget

Tallskog vid Talltorget

Utsikt över Vikbotten

Utsikt söderut

Här blir det lunch

Tiggarhund

Toppenställe för enkel lunch

Utsikt från vindskyddet

Bänkbord vid vindskyddet på Vikbottberget 

Vindskyddet med eldstaden ligger bakom Gullviks camping uppe på berget

Gullviks havsbad

Tack för idag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden