fredag 29 juni 2018

Tällvattnet, Kubbe - Anundsjö

En riktig sommarkväll och jag bestämmer mig för att packa med tältet på kvällens utflykt för att eventuellt stanna över natt.

Jag åker till vackra Tällvattnet och promenerar iväg längs stigen och ut på udden med vindskydd. Det finns flera vindskydd, så på stigen passerar jag ytterligare ett samt ett förfallet. 

Udden ligger mest i skugga, men jag ställer upp tältet medan vovven leker med en pinne. När allt är klart finner jag en solig plats, sätter mig ner i den torra mossan med en tallstam som ryggstöd. Njuter av stillheten och läser några kapitel i en nedpackad bok.

En fin kväll, men ingen övernattning. Vovven är vansinnigt skotträdd och några skott på avstånd mot kvällskvisten gör att jag väljer att packa ihop och dra hemåt. 


Tällvattnet


Tältet uppställt

Sol mellan stammar

Kvallspaus

Vovve med pinne

Kvällssol

Stilla vatten

Stigen tillbaka mot bilen

Tack för ikväll!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden