måndag 11 juni 2018

Valmtjärn, Kubbe / Anundsjö

Här har jag varit förr, men då gått sjövägen över isen. Nu genom skogen på frigång, för att när jag väl var framme finna att det fanns en stig som jag visserligen anat men inte fann på nervägen. 

Valmtjärn ligger ensligt och vid vattenbrynet hörs endast naturljud - vågornas skvalpande, fåglarnas kvitter och myggornas inande. Det sistnämnda kanske inte helt angenämt, men att dricka en kopp kvällskaffe i denna miljö är ljuvligt. Med myggspray än bättre. 

Vovven finner i vanlig ordning en pinne att bråka med medan jag sitter på en stock och låter bullret och stressen släppa. Det funkar varje gång. Naturen gör mig till en bättre människa. :) 

Ett av flera vindskydd vid Valmtjärn

Vindskydd

Nytt och fräscht utedass

Sol över vatten

Valmtjärn, ännu ett vindskydd skymtar på nästa udde



Sittstock

Vovve med pinne














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden