torsdag 20 juli 2023

Varvsberget, Fyra berg-leden, Wander Wonder

Varvsberget, så lättillgängligt om man har bil, bara att köra upp till och få en storslagen utsikt över Örnsköldsvik. Och i sommar går det nästan lika bra utan bil, eftersom stolliften vid hoppbacken är öppen, så det går att åka upp i den också. 

Jag har tänkt mig turen Wander Wonder, en konstutställningsled till vissa delar efter leden Fyra berg. Jag promenerar längs leden och får mig utsikt och flera konstverk till del. Snart är jag dock ute och undersöker även andra stigar och utsiktspunkter än de efter leden. 

När jag kommer ner till lägsta punkten strax ovanför Veckefjärdens golfbana anar jag åskmuller och genar på andra stigar uppåt igen istället för att gå ned till Hörnsjön. 

Uppe vid parkeringen ser jag bokstavligen regnet dra in mot stan. Ett skådespel i sig. Jag sätter mig i bilen innan störtregnet kommer, nöjd över dagens stigval. 




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden