onsdag 19 juli 2023

Sör-Broviken, Ällön

När jag var här i vintras tänkte jag att jag måste återvända i sommar och ikväll är stunden kommen. Vi går iväg längs stigen från Valvhällorna och runt in i Sör-Broviken. Här är det gott om sjöfåglar. 

Eftersom vi hör åska i fjärran och ser mörka moln in mot land, så väljer vi att inte göra promenaden så lång som vi kanske tänkt, utan stannar till på hällorna på andra sidan viken. Gubben väljer att ta ett dopp i det kalla havet, men jag sitter bra på en solvarm klipphäll under tiden. 

Efter en stund går vi tillbaka längs samma stig som vi kom. De mörka molnen ser hotfulla ut, men vi klarar oss utan att bli blöta. Regnet kommer dock efter att vi kört en bit in mot stan igen och jag tänker någon liknande tanke som i vintras, att hit måste jag återvända någon gång när vädret är mer tillåtande. Kanske en höstpromenad i fint väder?

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden