fredag 14 augusti 2020

Milleniumstugan

Går ifrån Huggsjöstugan-sidan på irrfärder genom skogen. Först söker jag stigar som inte finns, sedan frigår jag mot elledningarna där jag gått förr och därifrån vandrar jag vidare på tidigare vandrade stigar. 

När jag närmar mig Visarberget undersöker jag ny stig, vilket var ett fynd. Denna nedre stig är en trevlig skogsstig fram till vindskyddet nedanför Milleniumstugan. Det slår mig att det nog var här jag åkte skidor som barn. 

Tittar till vindskyddet där det både finns eldstad och ved, innan jag viker av upp på berget. Milleniumstugan står låst och nu har man även satt hänglås på utedasset. Grillkåtan kollade jag inte, men gissar att den fortfarande står öppen.

Det är en varm och nästan vindstilla dag, så det är ljuvligt att inta middag här uppe med utsikt över Själevadsfjärden och Bockholmarna. 

På irrvägar öppnar sig plötsligt skogen till ett öppet fält

Där inga stigar finns

Blåbär

Ute vid eledningarna/kraftgatan

Sönderkörd stig över blötmark

Vindskyddet nedanför Milleniumstugan

Utsikt från vindskyddet

Vindskyddet

Milleniumstugan

Utsikt över Själevadsfjärden och Bockholmarna

Utsikt från Milleniumstugan mot Billsta/Happsta

Fri sikt

Rastbord och Milleniumstuga

Vinteranpassade rastbord

Låst Milleniumstuga

Öppen (?) grillkåta

Låst utedass

Sönderkörd stig

Tur att jag hade bra skor

Utsikt från kraftgatan över Billsta/Happsta

Jaktstuga






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden