måndag 28 maj 2018

Sannerstjärn, Gottne

Kartor har fått mig att vilja hit och undersöka stället. Det finns två Sannertjärn väldigt nära varandra och vid den andra, ovanför Yttersels fäbodar, har jag varit ofta. Men detta ställe är nytt för mig. 

Jag kör längs en skogsväg som känns oändlig innan jag är framme. Parkerar och går upp mot tjärnen. Skogen öppnar sig ner mot vattjet och det gröna gräset, den glittrande tjärnen och björkarnas stilla vajande får mig att tänka midsommar-tankar.  Stället fullkomligen badar i sol och den värmer gott.

Jag stannar inte länge. Den lilla stugan och hela området känns privat och jag känner mig på något märkligt sätt som en inkräktare. 

Jag skumpar tillbaka längs skogsvägen, nöjd att ha undersökt ytterligare ett ställe på att göra-listan. 

Sannertjärn vid grönskande äng



Tillbommad liten stuga

Hjärterum

Vattendrag





1 kommentar:

  1. Det där är en jaktstuga, avänds mest på hösten

    SvaraRadera

Mest besöka inlägg under senaste månaden