måndag 14 augusti 2023

Lövåsen, Gröveldalen, Foskbäcken

Jag parkerar vid Lövåsen och går iväg längs sommarleden upp emellan topparna Lillvätteshågna och Östra Barfredhågna. Här uppe råder stilla lugn, jag ser inte många människor, bara några bärplockare och några enstaka vandrare. 

Det är på sina håll väldigt blött och ner mot Foskbäcken är det halkigt och blött. Här börjar jag tveka på hur jag ska göra vidare, eftersom det ser ut att dra ihop mot regn och hittar inte någon vettig stig mot Oskarsstugan efter att ha följt sommarleden ner till bäcken. Efter lite fram- och tillbakairrande bestämmer jag mig för att gena tillbaka över skoterleden, vilket kanske inte var det smartaste draget i de blöta myrarna, men jag tar mig fram då regnet börjar falla.  Det upphör när jag är i det närmaste framme vid sommarleden igen och jag slår mig ner för att få i mig lite energi i form av mat. Nu är jag helt ensam i dalen vad jag ser. Njuter av tystad och vyer, glad att få i mig lite käk innan jag vandrar tillbaka ner mot parkeringen med 12 km i benen. 


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden