lördag 24 juli 2021

Storstensudden, Krokalviken

En av mina favoritrundor är den runt Ögeltjärnsberget. Jag parkerar vid parkeringen till Ögeltjärns naturreservat och vandrar in i skogen och naturreservatet. Just idag går jag inte upp till själva berget, vilket annars varmt kan rekommenderas, utan fortsätter mot den lilla stilla tjärnen Ögeltjärn. Här finns ett vindskydd med eldstad och bänkbord.

Jag går vidare ner mot Krokalviken där leden/stigen följer vägen genom sommarstugeområdet. Där vägen tar slut tar flera stigar vid. Jag brukar för det mesta följa närmast havet och gör så även idag. Vädret är underbart och jag stannar vid en liten provisorisk rastplats. Här lägger jag omkull mig och softar i solen, lyssnar på vågskvalp och mår allmänt gott. 

Efter en bra stund går jag vidare längs stigen mot parkeringen igen. Här passerar stigen en fin rastplats med bra grillmöjligheter och utedass. Tillbaka vid parkeringen är det bara att konstatera att denna tur kommer att fortsätta vara en av mina favoriter. 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden