onsdag 14 juli 2021

Tennudden

Efter några dagars jobb med fasadmålning är det dags för en ledig dag i strålande sol. Det är lite för varmt för att jag ska vara sugen på någon längre vandring, så jag åker till en för mig gammal beprövad plats - Tennudden. 

Jag tar vägen genom skogen från Stubbsand med sikte på vindskyddet på udden. Jag möter inte en människa och ute vid vindskyddet är det också tomt på folk. Jag stegar ner mot havet och finner en bra klippa att slå mig ner på. 

Idag har jag för ovanlighetens skull med mig en bok. Den blir mitt sällskap tillsammans med vågor och fiskmåsar. En kopp kaffe har jag naturligtvis också med mig. 

Några timmar i solen gör att jag kommer hem med en rödsvedd rygg. Det är det värt.






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden