tisdag 3 november 2020

Ottelandet, Genesön

Jag har legat med feber i flera dagar och känner att jag bara måste ut! Solen skiner, men jag har fortfarande feber, så det får inte bli någon lång eller utmanande promenad. Valet faller på Ottelandet. 

Promenaden går först ner mot Svartlandsudden. Här finns en liten sandstrand där vovven rusar av sig, yster och glad över att få komma ut. Ett mullrande ljud visar sig vara en stor militärt båt som drar förbi ute på vattnet

Vi går sedan vidare längs stranden mot Ottelandet. Det finns stigar, men vi försöker att ta oss längs havskanten, vilket stundtals inte är helt lyckat då det är stenigt och svårpromenerat. Efter Högsand ger jag upp och följer stigen istället. Den bär stundtals genom skog, stundtals ut på stranden. Det är blött i skogen och jag är glad att ha stövlar på fötterna. Det gör att vi i sakta mak tar oss hela vägen bort till Genesön. Vid Väster-Genesviken blåser det lite mer, men då det finns flera bänkbord och sittplatser väljer jag ändå att stanna till för att äta medhavd matsäck.

Efter lunch och en stunds vila går vi tillbaka närmaste stigen till bilen. Skönt att komma ut, men resten av dagen tillbringas åter nerbäddad i sängen. 

Vägen ner mot havet

Vovve med pinne

Vovven leker av sig på stranden vid Svartlandsudden

Hav

Enkel grillplats på Svartlandsudden

Båtbesök i viken

Högsand



Stig mot Genesön

Varför i hela världen har någon släpat med en gammal TV och slängt i skogen vid stranden?

En av flera strandremsor mellan Ottelandet och Genesön

Öster-Genesviken

Väster-Genesviken

Vovve på språng

Grillplats vid Väster-genesviken

Utedass i Väster-Genesviken

Öster-Genesviken

Utsikt mot Kattskär

Öster-Genesviken. Ottelandet till vänster, Normanön rakt fram om Kattskär och Haraskäret till höger.

Tack för idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden