onsdag 18 november 2020

Lisasberget, Dekarsön

Jag hade hört att det finns ett utsiktsberg på Dekarsön och kollade in lite kartor och fann Lisasberget som utmarkerat utsiktsplats. Idag fanns möjlighet att göra en snabb utflykt och då passade jag på att bege mig ut till Solbacken varifrån det går en stig upp på berget. 

Det är blött och halkigt, så det gäller att sätta fötterna rätt på stenunderlag. Snart är vi uppe på en platå där ett stenröse bildar en eldstad med plankor runt. Jag ser lägerelden och bänkarna fulla med lägerungdomar för min inre syn innan jag trampar vidare längs en stig som för mig längre upp på berget. På högsta toppen står jag och njuter tills dess att solen går ner i molnen. 

En nätt liten promenad, men ändå - jag hann ut en stund och fick dessutom lite havsvy på köpet. Det är inte fy skam. 

Bara en lägereld som saknas



Utsikt mot Järved

På bergets högsta(?) topp

Vovven, min trogna medföljare

Solen försvinner bakom molnen





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden