onsdag 27 maj 2020

Hällorna, Utsikten, Talltorget, Gullviks friluftsområde

Idag är det bråttom från jobbet för vädret är så fantastiskt. Skyndar mig att hämta vovven från dagmatte och åker hem och byter om medan jag kokar en termos vatten. Ryggan är redan packad med torrmat, så jag är snabbt iväg.

Jag styr kosan mot havs. Har inte bestämt vilket mål jag har med utflykten, men hamnar i Gullvik. ett bra val. Jag väljer att först gå upp till vindskyddet på Hällorna. Jag är skrikande hungrig, så jag slår mig ner och tar fram torrmaten och termosen och får snart mat och energi i mig så att jag kan fortsätta uppåt mot Utsikten och vidare ner från berget till Talltorget. Jag står i korsningen och funderar om jag ska ta turen upp till Vilkbottberget också, men bestämmer mig för att gå ner mot havet istället. Här sätter jag mig ner vid ett bänkbord och njuter av ett glittrande hav, fåglarnas uppvisningar och lugnet.

När jag återvänder till bilen har jag inte mött en enda människa den vackra kvällen till trots. Själv fick jag en fantastisk stilla kväll i lugnt mak. Att vara ute är livet!


Karta över Gullviks friluftsområde

Vindskyddet på Hällorna

Bänkbord vid vindskyddet

Frid vid Hällorna

Vovve med pinne 

Vy över Gullviksfjärden från Hällorna

Panorama över Hällorna

Vidare upp på berget

Ett bänkbord som någon flyttat från utsikten in i skogen

Stig

Bästa vandringspolare

Vid Talltorget kan många samlas i en ring

Barkad stig

Grönt är skönt!

Nära havet vill jag bo

Fikaplats vid vatten

Snart börjar badsäsongen!

Att bara få sitta på en bänk vid havet

Tack för idag!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden