torsdag 17 oktober 2019

Östansjö fäbodar, Bodsjön

Jag har ett ärende till Gottne och när det är avklarat bestämmer jag mig för att åka förbi Östansjö fäbodar för att titta till detta vackra ställe.

Här råder stilla lugn. Det är fredag eftermiddag och inte en bil hörs åka förbi under min stund på fäbodvallen. Bodsjön ligger i det närmaste spegelblank. Även om många löv släppt sitt grepp om grenarna är här vackra höstfärger.

Jag slår mig ned vid ett av bänkborden och njuter av stillheten en stund. Lyssnar på tystnaden som är så välgörande. Tar en tur ner till spången över flytmossan och förundras än en gång över detta projekt. När det böjar skymma sätter jag mig i bilen och åker hemåt med en bra känsla i kroppen.

Från parkeringen
Ner mot fäbodplatsen mellan vackra fäbodväggar
Bodsjön
Spång över flytmossan
Vackra höstfärger

Östansjö fäbodar

Grillplats nere till vänster i bild

Var rädd om de fina fäbodarna!


Tack för denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden