torsdag 26 september 2019

Ottelandet - Genesön

En förkylning börjar att härja i min kropp, men då jag har en ledig eftermiddag och solen skiner tänker jag att jag måste ut på någon skogspromenad som inte är så krävande. Inga berg idag.
Jag väljer Ottelandet och stigarna därikring. Här finns många olika stigval och på plats styr jag kosan efter havet mot Genesön. Här efter finns flera fina möjligheter till bad, även om jag hoppar över det idag.

När jag kommer fram till Genesön går jag över från Öster-Genesviken till Väster-Genesviken. Det blåser inte alls mycket och det är ljuvligt att slå sig ner en stund vid en av alla fina bänkar. Här finns dass, flera bänkbord, bänkar och eldstäder.

Efter en liten fika beger vi oss tillbaka mot Ottelandet, tar lite andra stigar och hade det inte varit för förkylningen hade jag nog begett mig ut till Svartlandsudden också. Idag räckte inte krafterna till, det får bli en annan gång, helt enkelt.


Fina stigar vid Ottelandet


Högsand

Vattenurgröpning i sanden

Glittrande hav



Vovve med pinne



Kattskär

Havsutsikt från Öster-Genesviken





Utedass vid Väster-Genesviken

Många fina bänkbord i Väster-Genesviken

Tiggar-hund




Vit fjäder i höstbrunt sällskap

Dagens fikaplats

Öster-Genesviken på tillbakafärden



Kattskär igen



Vovve på en av dagens stigar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden