måndag 27 augusti 2018

Slåttsvedjeberget, Gottne

Skyndar mig ut efter jobbet för att ta tillvara på dagens sista ljusa timmar. Låsta vägbommar förhindrar mig att åka till tänkta utflyktsmål. Även reservplanen går i stöpet. Drar ut på okänd grusväg och kliver ur bilen för att promenera iväg efter vägen och sedan viker jag av under en kraftledning.

Det är inte utan att jag undrar vad jag pysslar med när jag halkar omkring i vitmossan, men ändå, när jag kommer upp till en höjdpunkt är det ganska så vackert ändå. Jag sätter mig ned på en stock och tar in tystnad och vy. Hunden vill dock vidare, så vi trampar tillbaka på andra sidan kraftledningsgatan. Dumt val. Vi hamnar i sly, blötmark och hallonris, men till sist är vi framme på grusvägen igen och kommer fram till bilen i skymningen.

Inte alla utflykter blir sådär perfekta, men trots blöta skor och en tröja full av mjölkörts-ludd, känns det bättre än att ha tillbringat kvällen i en tv-soffa eller liknande.

Plats för vila

Vovve på språng

När man minst anar det

Vovve på vitmossa




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden