onsdag 8 augusti 2018

Ödstjärn, Skule

Har sneglat på detta ställe varje gång jag kört förbi. Idag var det hög tid att styra kosan mot Skule, parkera bilen invid E4:an då en vägbom stänger vidare bilframfart mot fisketjärnen Ödstjärn.

Jag och vovven promenerar iväg längs skogsbilvägen och kommer fram till en parkering med utedass, samt en stig ner mot vindskyddet och tjärnen.

Medan jag slår mig ner uppe vid vindskyddet springer vovven ner mot tjärnen för att undersöka stället. Jag följer efter en vattenpaus efter. Vi kollar även in stigen längs tjärnen innan vi vandrar tillbaka mot bilen.


Ödstjärn och vindskyddet

Vindskydd

Spång ut mot tjärnen

Ödstjärn



Vindskyddet nerifrån tjärnen sett

Vovve med pinne





Stig längs tjärnen

Skylten vid parkeringen visar att vi kommit rätt

Utedass

Promenad tillbaka mot bilen

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden