lördag 18 augusti 2018

Gula leden, Åsberget

Vovven väcker mig tidigt. Eftersom hon är orolig håller hon mig vaken, så jag bestämmer mig för att ta en promenad. Då jag är i stan åker jag till Åsberget och utgår från parkeringen nedanför masten.

Går för ovanlighets skull medsols-varv. Först upp till vindskyddet med utsikt över stan. Eftersom solen ligger på blir motljuset och morgondiset vackert i verkligheten, men omöjligt att fånga på bild med en mobil-kamera.

Njuter av utsikten en stund innan jag går vidare längs leden mot Själevad till. Kommer till det nya vindskyddet vid Nola-Jola och även här slår jag mig ned för att njuta av utsikten och morgonsolen.

Promenaden går sedan vidare uppåt och genom skogen tillbaka mot bilen. Vi har så gått en runda runt masten efter leden i strålande morgonsol. En sträcka på några kilometer, men vacker och lugnande för hunden. Ett bra sätt att börja en lördag!

Upp mot vindskyddet

Utsikt mot stan

Gula leden har fått sitt namn av de gula ledmarkeringarna

Vindskyddet

Stilla ligger Veckefjärden

Veckefjärden och Svedjeholmen

Nya vindskyddet

Veckefjärden och lite hav

Veckefjärden till vänster, Själevadsfjärden till höger

Nya vindskyddet





Spännande arkitektur

Nola-Jola

Vidare mot bilen




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden