tisdag 28 augusti 2018

Valmsjön, Kubbe

Kvällen är vacker och jag känner att jag har behov att komma ut och ta tillvara på den sista solen för dagen.
Åker till Kubbe, tar vägen in mot Hädanberg och sedan svänger jag av mot Valmsjön. Här har jag varit förr, så jag hittar ner till det första vindskyddet. Första gången jag var här gick jag i skoterspår över isen. Utan det hade jag nog aldrig hittat stället. Stigen är nästan osynlig, men vet man var den går, så kommer man snart fram till det fina vindskyddet med tillhörande utedass.

Vovven leker med en pinne medan jag sätter mig ner på stubben utanför vindskyddet och njuter av stillheten och tystnaden. När solen går ner bakom tallarna traskar jag åter mot bilen och kör till det vindskydd som ligger precis bredvid vägen. Här blåser det lite mer och utan sol känns det lite höstkyligt. Stannar därför inte, utan åker tillbaka hemåt efter en vacker kväll vid Valmsjön.

Sitt-stubbe

Vovve med storhetsvansinne...

Stilla sjö

Nytt och fint utedass

Vovve spanar in utsikten från dasset

Vindskyddet



Valmsjön










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden