lördag 24 oktober 2020

Stranneberget, Arnäsleden

 Då var det dags för lite Stranneberg igen. Här har vi varit många gånger. Jag har fått för mig att gubben gillar detta ställe bättre än mig och jag tror att det har att göra med att utsikten innefattar E4, tågräls och industiområde. Jag föredrar mindre bebyggelse vid utsiktsplatser. Men, det är en bra tur att att som en lite kortare runda och vi har inte så långt till utgångsplats och jag är nöjd med att bara få komma ut. 

Promenaden går genom skog och över bergshällar. Det är halkigt och det gäller att tänka sig för hur fötterna sätts på berget. Vi tar oss upp utan att halka och slår oss ner i vindskyddet för att få i oss lite käk. 

Ett gäng paramotorer (eller vad de kan heta) flyger förbi uppe på himlen. Ser rätt härligt, men kallt, ut. 

Även vi småfryser efter en stund och beger oss snart tillbaka samma väg som vi kommit. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden