söndag 11 oktober 2020

Åsberget, Gula leden

Jag har tid för en kort runda i skogen innan jobbet och tar en liten tur på Gula leden. Detta är en vanlig runda för mig de gånger jag egentligen inte har tid, men jag bara måste få lite skog. Idag åker jag upp mot masten och går en runda längst upp på toppen av berget. 

Jag går motsols varv och får först en tur genom skog, sedan upp på bergshällar och ner igen mot det relativt nya vindskyddet. Här sitter människor och grillar. Det är ett fint ställe för en familjeutflykt. Utsikten härifrån är mot Själevadshållet.

Vidare genom skogen och sedan upp mot det gamla vindskyddet med utsikt över Örnsköldsvik. Jag stannar till en stund och går sedan vidare mot masterna och ner till bilen igen. En kort runda, men ändå...

Genom skogen

Upp mot bergshällarna

Nedåt igen längs Gula leden. Själevadsfjärden skymtar.

Vindskyddet med utsikt mot Själevad

Utsikt ut över nejden

Lite av Veckefjärden till vänster och Själevadsfjärden bakom träden till höger

Horisonten skymtar

Masterna och vindskyddet på Åsberget

Utsikt mot Örnsköldsvik



Karta över Gula leden på Åsberget


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden