söndag 18 mars 2018

Sjönäset, Mellansel

Solen lyser fint och jag beger mig till Sjönäset. Tanken var att ta en promenad ut på Anundsjösjön i skoterspår.

Det blåser mer än jag tänkt och det är inte riktigt njutbart trots att solen skiner och termometern visar på plusgrader. 

Snön har töat och skoterspåren bär inte. Jag sjunker igenom till ljumskarna i var och vartannat steg. Till sist ger jag upp och kryper på alla fyra nerifrån stranden tillbaka upp till bilen. Jag tänker att det är tur att ingen ser mig, jag måste se fånig ut. 

Det är ett tag kvar innan snön är borta. Jag börjar vara nöjd på snö nu. Jag längtar efter att kunna bege mig ut på vandring i skog och mark lite mer obehindrat. 

Anundsjösjön

Vindskydden vid Sjönäset

Snön blåser över nejden

Icke bäriga skoterspår

Det ser soligt och vackert ut, men ack så blåsigt

Anundsjösjön från Sjönäset sett

Kallt i blåsten






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden