torsdag 8 mars 2018

Sågetjärnet, Tasebo, Arvika

Byter miljö för några dagar och drar till Värmland. Här är mindre snö och jag tänkte att det skulle vara lite lättare att ta sig fram i skogarna.

Hyr mig en fin liten lägenhet ute på landet och efter gårdagens heldag i bil väljer jag att inte använda den idag. 

Vi får tips av vår hyresvärd och går en runda upp till en liten tjärn i skogen. 

Vi vandrar först längs en skogsbilväg och sedan i traktorspår. En liten bit går vi i kanten av ett skidspår. Vid tjärnen ligger en sliten fiske-jaktstuga och en brygga som vi pulsar i otrampad snö för att nå.

Totalt får vi en fin runda på ca 6,5 km. När jag kommer åter till lägenheten läser jag nyheterna och tänker att det var tur att jag inte läste innan jag gick. I morse fann man en hund två mil härifrån som vargen tagit. 

Jag är alltså i Värmland.
Nåja, varg finns hemmavid också. Det ska inte vara någon fara. (Försöker jag intala mig). 

Skogsvägen från bebyggelsen och in mot skogen



I traktorspår

En fiskestuga lurar i skogen

Vovve på brygga i Sågetjärnet

Stugans farstukvist intogs av vovven för en stund

Promenad bredvid skidspår

Morgonens nyheter

Eftermiddagskaffe efter dagens promenad



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden