fredag 9 mars 2018

Gallbergsleden, Arvika

Det retar mig storligen, för jag missade Gallbergsutsikten med sisådär 50 meter.
Så kan det gå när jag inte ätit, benen är trötta, men framförallt att knoppen ur bruk efter först vandring runt Bergs klätt och sedan uppför, uppför i snö längs Gallbergsleden.

Jag läste helt enkelt kartorna fel, då hitta.se inte helt synkade med pdf-kartan från visitvärmland. När jag kommit "hem" igen och fått mat i magen inser jag var jag faktiskt varit i den otrampade skogen när jag vände. Nära. Mycket nära.

Nu blev det åtminstone ett tufft men nyttigt träningspass. Om visitarvika fått bestämma hade jag inte haft på stigarna att göra (se nedan). Om jag återvänder hit någon gång i mitt liv får det bli när det är barmark, jag kan tänka mig att detta är ett riktigt trevligt ställe då. Också.

Stabila skyltar

Översnöad stig

Översnöade skyltar

Mot utsikten

Meddelande om att det är för mycket snö där jag går

Karta över vandringslederna runt Jössestugan

En dryg mil i snöiga spår känns i benen













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden