söndag 14 november 2021

Nylandsruten-rundan, Skuleskogens nationalpark

Efter en tur till Långtjärnshällorna har jag inte riktigt fått nog av ljuvliga Skuleskogen denna vackra novemberdag. När jag nästan är tillbaka vid västra entrén bestämmer jag mig att ta en tur på Nylandsruten-rundan. Denna runda är inte skyltad, men den finns med på karta och träden har blå markeringar. 

Jag kliver iväg uppför berget och genom skogen på en liten stig, inte så ofta använd. Under rosa himmel ser jag snart utsiktsrampen och stigen avslutas där för att övergå till bred tillgänglighetsanpassad stig. 

Innan jag vandrar vidare längs denna, stannar jag till vid utsikten och tar in den magnifika vyn. Skuleskogen, havet, horisonten och den rosa himlen. Så glad att jag tog denna extrarunda! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden