söndag 21 november 2021

Åsberget, Älgens stuga, Gula leden

Hej du gamle vän, nu är jag här igen!

Dagar som denna, när solen skiner från klarblå himmel och man bara vill ut, men har åtaganden av annan art, är jag ytterst tacksam att Åsberget och Gula leden finns runt knuten. Med en så naturskön promenad mitt i stan så hinner jag njuta lite av novembersolen även om tiden är begränsad. 

Vi går längs anslutnings-stigen västerut från parkeringen nedanför masten. När vi är framme vid själva Gula leden bär det nedför på isgata. Tur att dubbskorna är på! Genom skogen och ner till Arknat-vindskyddet. I mitt tycke ett av de bättre Arknat-projekten och då har jag besökt de flesta av dessa vindskydd. Jag konstaterar dock trött  att någon brutit sönder några brädor på vindskyddet. 

Tar sedan en sväng ner till Älgens stuga där vi slår oss ner på sittbänken. Här är utsikten över Veckefjärden, utöver Bäckfjärden och horisonten trevlig att bara stilla stanna till vid en stund. 

Efter en stunds sollapande i något som kändes som vårsol, vandrar vi vidare upp mot det gamla vindskyddet öster om masten. Här står ett sällskap och grillar vid eldstaden, men här blåser det ganska kallt, så vi påmind om att det faktiskt är november innan vi återvänder till parkeringen.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden