måndag 5 april 2021

Kläppudden, Kläppa, Köpmanholmen

En tur till Köpmanholmen och Kläppudden. Dagens utflykt var tänkt till annan plats, men snön gjorde det fortfarande svårframkomligt, så Kläppa blev resultatet. Inte helt fel, då det blåser ganska friska vindar, men Kläppudden ligger i skapligt lä. Jag vandrar iväg längs stigen medsols varv och nere vid havet finns en grillplats där det är ett sällskap som träffas och verkar trivas i solen. 

Jag och vovven vandrar upp och ut på klipphällorna. Här finner vi ett bra ställe där vi slår oss ner i fullt lä. Solen värmer gott och jag ångrar att jag inte tog med kaffetermosen som ändå fanns med i bilen.  Efter en stund hoppar vi vidare över skrevor och sten längs strandkanten. Ett litet fält med klappersten passeras också där emellan. 

När jag återvänder till stigen igen så tar den mig förbi några hus som badar i sol, vidare ner till vägen och tillbaka till bilen. En kort promenad på kanske en kilometer, men med hoppande på klippor nog så spännande. 

Kläppudden

Plats i lä

Glittrande hav

Vovve på Kläppudden


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden