onsdag 31 augusti 2022

Norrfällsvikens naturreservat, Kompassberget

 Vädret är lite ostadigt och jag hoppas på att få slippa regn när jag vandrar iväg längs leden som går längs den sydvästra stranden. Tanken är att gå till Skvalpudden. 

Jag verkar vara helt ensam ute på leden idag. Kanske inte så konstigt en vardag efter semestertiden är över. 

Jag går ned till det första vindskyddet. En träskylt visar på stigen ned mot vindskyddet. Här sitter jag med en liten stund medan jag tittar på en segelbåt som seglar ut från viken mot öppna hav. 

Vandrar vidare och sätter mig ner en stund uppe på Kompassberget. När jag sedan kommer ned till trevägskorset nere vid det lilla vattenhålet hopar sig grå moln och jag bestämmer mig för att gå mot campingen istället för att fortsätta. Det börjar snart att regna och snart står regnet som spön i backen, så valet att inte fortsätta var troligen rätt. I alla fall utan regnkläder och med skor som blir hala på blöta klippor och rötter. 

En kortare tur än tänkt, men ändå en fin sådan. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden