fredag 26 augusti 2022

Ögeltjärns naturreservat, Storstensudden

Favorit i repris, turen runt Ögeltjärnsberget. Hit återkommer jag ofta och idag när solen skiner är det en fröjd att gå här. 

Jag parkerar vid Ögeltjärnsparkeringen och går in i naturreservatet mot Ögeltjärn. Idag går jag inte upp på berget. Sitter ner vid bänkbordet en stund innan jag går vidare längs stigen ner mot Krokalviken. Här följer jag vägen till vägs ände där flera stigar tar vid. Jag går ut på udden där jag sätter mig ned vid min favorittall, utsatt och vindpinad, för att äta medhavd matsäck. 

Går vidare längs havet, förbi den fina rastplatsen och till parkeringen efter en härlig tur. 

Ögeltjärn

Bänkbord vid tjärnen. 

Klart vatten i tjärnen

Vindskydd vid tjärnen. Här intill finns även ett utedass.

Stigen ned mot Krokalviken

Vacker tallskog

Härliga hav!

Krokalviken

Storstensudden

Ett av mina favoritträd, den utsatta och vindpinade lilla tallen på udden.

Stig, skog och hav
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden