fredag 7 januari 2022

Storstensudden

Härlig sol på januarihimlen drar mig ut i friskt väder. Jag åker till parkeringen vid Ögeltjärns naturreservat och vandrar längs havet mot Storstensudden. Vid den fina rastplatsen väljer jag att gå den övre stigen, vilken inte är upptrampad, så jag pulsar i lätt djupsnö mot udden.

Jag slår mig ner längst ute på udden och det blåser smått kallt, men med rätt kläder går det fint att sitta en stund och ta in miljön, lyssna på havet och låta solen bjuda på naturlig ljusterapi. 

När mina tår börjar bli kalla promenerar jag tillbaka till parkeringen längs havet. Här är det fler som promenerat och det är lättare att ta sig fram. En härlig tur på ett härligt ställe. 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden