fredag 14 februari 2020

Svartlandsudden, Ottelandet

En ledig dag och jag drar mot Ottelandet då solen skiner från klarblå himmel.
Jag är helt ensam på plats, bestämmer mig för att gå mot Svartlandsudden till och undersöka den udden lite närmre. Tar stigen ner till havsviken med sin fina sandstrand. Här har jag varit förr. Jag låter vovven leka en stund innan vi intar lite medhavd lunch i solen. Det är stilla på havet och solen värmer faktiskt skönt. 

När vi vandrar vidare följer vi strandkanten söderut. Snart är det inte riktigt framkomligt, så vi kliver lite uppåt och finner en stig över kalhygget. Tänker att det kanske är denna jag sett från andra hållet, vid vägen. Jag knatar vidare längs stigen som snart försvinner till ett intet i kalhygget. 

När jag kommer fram till vägen går jag ner mot sjöboden vid Ottelandets sydöstra sida. Här råder stilla ro. Det är så vackert med den blå himlen, det blå havet och den röda sjöboden, ett fint avslut på en härlig stund ute.

Ner mot havet

Härlig sandstrand

Stenar vid havet

Stenig strand

Sol, hav och is

Stenar och is i vackra formationer

Lunchställe

Vovven väntar på lunch 

Lunchutsikt

Vovve med pinne

Åvikfjärden

Sundet in till Åvikfjärden

Kallt, vackert hav

Stigen som försvann

Skön vinterpromenad med vackert avslut

1 kommentar:

  1. Tack för ännu mer inspiration. Blir nog ett besök i helgen på udden.

    SvaraRadera

Mest besöka inlägg under senaste månaden