söndag 12 januari 2020

Genesmon

Det går stigar lite här och där och vi traskar iväg efter en av dem. Vi går på isiga stigar genom tallmo vilka bär till Nyängets havsbad. Vi traskar vidare tillbaka och hamnar vid Gene fornby. Nere vid havskanten står vi och tittar på spark- och skridskoåkare ute på havet. Själv håller jag mig på stranden, den brutna, knövliga isen känns inte helt säker för mig.

Området är inte så stort att ströva i, lättvandrad och platt, men trevligt. Jag har knappt varit här och inser att jag kommer att åka tillbaka för att undersöka dessa stigar lite mer ingående.Tänker att detta är ett fint ställe för en familjeutflykt även med små barn.

Vovve på isig stig vid Gene fornby

Här har någon grillat korv och njuter av samvaro nere vid havet

Osäker is
Isen och himlen

Gene fornby

Vovven spanar

Trevligt utflyktsmål för familjen

Tallmo, hav och vacker himmel


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden