onsdag 3 juli 2019

Östansjö fäbodar

Har varit ute hela dagen, men då gubben föreslår att vi åker ut i naturen och grillar kvällskäk är jag inte sen att haka på. Bara jag slipper gå allt för långt. Eftersom det blåser ganska mycket väljer vi utflyktsmål efter dessa premisser och åker till Östansjö fäbodar.

Fäbodarna är privatägda och låsta för allmänheten, men det finns fina möjligheter att grilla och många bänkbord. Vi slår oss ned vid grillplatsen och njuter av miljön, även om det blåser en del även här.

Fäbodvallen badar i ängsblommor och speciellt blåklockor. Flytmossan förundrar mig var gång jag är här. Det är en fridfull plats att sitta och låta elden spraka i väntan på grillglöd.

När vi ätit och elden falnat drar vi hemåt, glada i både själar och magar.

Eldstad

Vilobänk

Träeka

Spång över flytmossa

Östansjö fäbodar

Fäbodar

Mitt middagssällskap

Blåklockor



Flytmossa






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden