söndag 24 mars 2019

Ögeltjärnsberget, Ögeltjärns naturreservat

Det var inte så många dagar sedan jag var här sist, men ändå styrde jag min kosa hit igen. Sist var det så pass kallt att jag ville få en lite mer njutbar stund uppe på berget.
Och oj, en så fin tur vi fick, jag och vovven! Vinden låg helt rätt, för uppe på berget var det skönt att vara.

Jag slog mig till ro vid bänkbordet som ligger lite skymt till vänster om vindskyddet. Här kunde vovven leka sig trött med en pinne (vedklabbe) medan jag njöt av sol och utsikt. Jag blir inte trött på detta ställe!

Stig genom skog

Genvägen upp till berget var inte fullt så vältrampad

Vila vid bänkbord

Ahh!



Det ÄR vackert på Ögeltjärnsberget.
Vovve på bänkbord
Panorama
Vovve med pinne



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden