fredag 29 mars 2019

Kubbeberget, Anundsjö

Jag tänker att kanske, kanske går det skoterspår som bär upp till Kubbebergets utsiktsplats. Det börjar skapligt och genom skogen går det bra, men när det är mycket snö så bär det inte. Smått jobbig vandring, men vi ger oss inte. Till och med vovven sjunker igenom titt som tätt, men vi kommer upp.

Det blåser ganska mycket, men vindskyddet gör sitt jobb, så där är riktigt skönt att sitta.
Jag njuter medan vovven bråkar med pinnar. Allt är som vanligt.

Vid fika hinner min fikakompis bli klar innan jag ens smakat kaffet. Som sagt, allt är som vanligt. Det är bra.

Genom skogen går det bra att gå i skoterspåren
Snart uppe vid utkiken!
Jobbigt när det inte bär...
När jag kommer runt knuten på vindskyddet förstår jag varför min vita hund inte alltid är så vit.
Gott om ved i vindskyddet
Vovve med pinne
Utsikt över Kubbe - Norrflärke
Panorama med flaggstången till vänster och vindskyddet till höger
Kubbe Norrflärke
Snabbfika







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden