lördag 2 mars 2019

Ånnaboda naturreservat, Kilsbergen

Än är det lite för mycket snö att ta sig obehindrat fram, men vi försöker oss på att gå till Falkasjön från Ånnaboda. Det är halkigt på sina ställen och mycket snö på andra. Jag är irriterad på mig själv att jag inte valde spikskorna för dagens utflykt.

Vi tassar fram i markerna, pulsar stundtals och skymtar Falkasjön innan vi genar över mot en stig som beger oss åter mot S. Ånnabodasjön och tillbaka till bilen.

Jag förstår att detta är ett populärt friluftsområde för Närkebor. Förhoppningsvis har jag tillfälle att återkomma någon gång när det är lite torrare och grönare i området. 









Södra Ånnabodasjön





I närheten av Falkasjön



S. Ånnabodasjön



Viloplats vid vatten



Snart åter vid Ånnaboda



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden