söndag 3 december 2017

Höglandssjön, Hälsans stig

Det är första advent. För min del innebär det alltid musicerande i kyrkor. Eftersom solen skiner skyndar jag mig ut mellan adventssånger, adventsbuffé och glögg.

Tur att det finns fina stråk även i centrala delarna av stan. Istället för att dra till min älskade skog får jag nöja mig med ett varv runt Höglandssjön och Hälsans stig.

Kom halvvägs på att jag aldrig gjort ett blogginlägg om denna runda som jag och så många andra brukar promenera.
Totalt är rundan 7 km, men den går att korta av.

Som hundägare är jag alltid noga att plocka upp efter min hund. Jag tycker dock att det är konstigt att kommunen endast satt upp sopkorgar längs den korta och ej upplysta delen av stigen, speciellt som man sätter upp fria bajspåsar längs båda sträckor. Dagens i-landsproblem...

En fin första advent! 🕯

Måsån

Höglandssjön i dimma

Himmel, dimma, sjö och snö

Brygga under snö




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden