fredag 6 oktober 2017

Antarsberget, Anundsjö

Det skulle vara  lite sol idag, så jag planerade in en snabbsväng upp till Antarsberget för att ta tillvara på de sällsynta solstrålarna.

Precis när jag börjar att gå kommer regnet. Nåja, det är bara att gilla läget och knata vidare uppför. För uppför bär det, pulsen stiger vilket gör det hela till ett perfekt träningspass.

En bit upp har några träd fallit över stigen och utgör naturliga farthinder. Eller åtminstone hinder... Jag försöker att flytta lite stammar för att lättare ta sig fram.

Regnet avtar och när jag är uppe på toppen tittar jag till Vårdkasen innan jag sätter mig ner ovanför Pokerhyllan (missa inte utsikten härifrån - gå vidare förbi vindskydden för bästa utsikten från Antarsberget).

En ny liten skur lockar fram en vacker regnbåge över de höstgula träden och nöjda knatar vi ner mot bilen efter en fin eftermiddagskaffe-utflykt.


Under skylten skymtar målet Antarsberget

Jägare på pass

Hinder på stig

Trollfamiljen var hemma även idag

Sista stigningen upp på berget

Vårdkasen på Antarsberget

Grillplats vid vindskydd

Utsikt från Antarsberget

Ovanför Pokerhyllan milsvid utsikt över Anundsjösjön in mot Mellansel

Hej regnbåge!



Vovve med pinne



Svamp på stig

Fullmogen höst

Stigen ned

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden