måndag 15 maj 2017

Hövidstjärn, Anundsjö

Även om solen skiner så är det alldeles för kallt för att kännas helt vårlikt, men middagen ska intas utomhus! 

Tar bilen mot Hövidstjärn, hade behövt något med fyrhjulsdrift, men jag kom ändå fram till vändplanen. Därifrån är det bara några hundra meter att gå.

Vindskyddet vid tjärnen badar i sol vilket gör det skönt att sätta sig och äta den medhavda middagen medan vovven leker med pinnar. 

Stannar och njuter till dess att solen går bakom trädtopparna, då det blir kallt och dags att återvända till bilen. 

Får lite bråttom sista biten, då jag kliver över de till synes färska björnspåren. De är så tydliga att jag tycker att det är konstigt att jag inte såg dem när jag påbörjade promenaden mot vindskyddet. Eller... fanns de inte där redan då? 

Hövidstjärn

Vindskyddet skymtar mellan träden

Stig genom skogen


Vass längs Hövidstjärns strandkant

Vindskyddet vid Hövidstjärn

Vilostol i sol

Vovve med pinne och matte med middag

Vindskydd i kvällssol

Hej!

Utedass

Tillbaka längs stigen

Plötsligt fick vi bråttom tillbaka in i bilen...













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden