torsdag 25 mars 2021

Tennudden, Lotsstigen

Till Tennudden återvänder jag med jämna mellanrum. Då dagen erbjöd strålande sol tänkte jag att det var dags för ett återbesök. Trodde att det skulle vara möjligt att gå längs Lotsstigen-avstickaren från Stubbsand. Väl framme insåg jag att det var mer snö än jag trott och att stigen inte var upptrampad. Att snön var porös som sorbet gjorde det hela lite svårarbetat. Dessutom hade jag inte rätt skor på fötterna och drog in snö, vilket gjorde att jag vände efter ett tag. 

Eftersom jag varit här förr, vet jag att det även finns en stig tvärs över udden. När jag spanade in denna, insåg jag att den var skoter-körd och spåret bar fint hela vägen fram till vindskyddet på Tennudden. Här var det skönt att sitta ned och njuta av solen och havsglittret. 

Satt sedan en stund på en hälla närmare vattnet för att lyssna och längta efter sommar och badväder. Blir påmind om att det är ett tag kvar när solen försvinner in i moln och värmen avtar. Efter det dröjer det inte länge innan jag drar mig tillbaka samma väg som jag kommit. 

Det gamla skoterspåret tvärs över udden bar fint

Vovven spatserar

Den lilla tallen kämpar 

Utsikt mot nordväst

Utsikt mot sydöst

Utsikt söderut

Vindskyddet på Tennudden

Lilla ön Truten

Plats för ro

Utsikt från vindskyddet

Vovven och vyn


Tack för idag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden