fredag 21 december 2018

Valmtjärn, Kubbe, Anundsjö

Det är gråmulet, men jag bestämmer mig för att ta en tur ut i naturen ändå.
Valet faller på ett besök vid Valmtjärn, hit har jag varit många gånger förr. Sista biten är sladdrig att köra utan fyrhjulsdrift, men jag tar mig fram till vindskyddet som ligger precis vid vägen. Det finns flera vindskydd runt tjärnen och för det mesta brukar jag välja ett annat än detta, men snön är lite besvärlig att gå i och jag vågar inte riktigt gå på isen då jag inte har en aning om tjockleken.

Det snöar lite lätt och jag funderar på att starta en eld vid det fina vindskyddet, men bestämmer mig för att avstå. Efter att ha njutit av tystnad och friskluft återvänder jag mot plogade vägar för en promenad.

Ett av flera vindskydd vid Valmtjärn

Valmtjärn

Halka för älg

Klövar kontra klor. Klor vinner i framfartspoäng på hala isar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mest besöka inlägg under senaste månaden